tisdag 3 maj 2011

Bloggen är igång!

Ja som titeln säger, nu är bloggen igång! Givetvis har det redan skett många roliga och givande fisken i år, men det är först nu som det är bestämt att det också ska ut på nätet.

Vi börjar med fisket jag hade i fredags den 29 april, då jag var på besök i en å som heter Flian. Målet var att kunna bärga en av åns stora idar. Det tog faktist inte mer än tio minuter så satt den där, en grann fisk på 2790gram fördelat på 58cm.


Hem snabbt för att göra lite "måste" arbete, kollar samtidigt vädret och ser att det finns chans till fiske i havet. Ett snabbsamtal med dan "kattmannen" Lundqvist för att läska lite då han har arbetshelg. Snabbt ner
till Wollmars Sportfiskeaffär för att införskaffa lite smådetaljer och sen raskt till firman för att packa båten.
Kom ut på havet vid sex snåret på lördagen, hade tidigare bestämt mig för att kolla om det fanns några mindre kungsfiskar i större format hemma. Stannade på några grunda toppar på vägen ut för att införskaffa lite fäsrkt agn innan fisket på det lite djupare vattnet skulle börja. Några stora kom dock aldrig upp, största vägde 430gram.
Lite besviken styrde jag kosan ner mot måseskär för att trösta mig med lite "pillemete". Valet var rätt då jag hamna i värsta knotstimmet. Med knot som sluka mina krokar så fort tacklet landa på botten. Två stycken över 400gr och största på 470gr fördelat på 40cm.


Efter en fantastisk dag på havet, nöjd som man var styrde man kosan hemmåt och landa igen i Borås vid 24 snåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar