fredag 8 juli 2011

Sammanfattning Turkiet.

Efter att googlat en del och inte hittat någon som helst information om möjligheten att komma ut på fiske där nere så hade jag väl mer eller mindre givit upp detta. Och för att hitta på något så bokade därför in dykningen istället. När vi sedan går hem en kväll så får jag syn på en sportfiskebutik som naturligtvis kollades in. Sortimentet i butiken skilde sig ganska mycket från det vi har i våra butiker.
Mycke teleskopspön och i rullväg fanns det bara haspelrullar att tillgå förutom två modeller av spinnrullar av billigare modell. Väl i butiken fick jag tag i en kille som kunde ordna så att jag kunde komma ut på havet och fiska, hade väl inga förhoppningar om något superfiske dock.


När dom plockade fram utrustningen på båten till oss så förstod jag att några stora fiskar var det inte tal om. Ett ismetespö med tillhörande haspelrulle och på den fanns det en 0,45 rev som var som en telefonsladd, på detta satte dom ett paternostertackel bestående av krok i storlek 12?
Krokarna agnade vi sedan med kycklingfile nerskuren till en storlek av ett majskorn ???






Med denna underbara utrustning så kom det upp 5-6 arter, alla fiskar under 1,5 hekto.
Jag fick ihop tre nya arter samt makrill som var 10-11 cm långa. Provade att agna med en av makrillarna en stund utan resultat, hade något nappat så hade jag nog inte fått upp det ändå med den utrustningen.



Trots allt så var det ganska kul att komma ut på havet och fiska lite istället för att ligga på stranden ytterligare en dag till, och så fanns det kalla goa öl på båten också
Resans behållning var dock utan tvekan dykningen som jag gjorde, något som jag rekomenderar att man provar om man får chansen.

I morgon blir det säsongens första göstrolling, skitfiske på oss.

//Uffe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar